تحولات و پیشرفت های بسته بندی کارتنی

بسته بندی کارتنی
5/5 - (1 امتیاز)

در دنیای امروز که همه عوامل در پی تغییرات هستند همه چیز به طور متناوب در حال عوض شدن میباشد. سلایق و علایق افراد مختلف نیز دستخوش این تغییرات شده است.

صنعت بسته بندی با توجه به عصر جدید و دنیای امروزی که در آن زندگی میکنیم از این تغییرات مستثنی نیست چرا که زیبایی و جذابیت از دید هر مشتری و مصرف کننده ای به نوع دیگر است و طرز نگرش افراد مختلف جامعه متفاوت است. به دلیل همین نگاه متفاوت، پک های جذاب و رنگ های زیبا و طرح های دل نشین میتوانند در جلب رضایت مصرف کننده به خوبی عمل کنند.

مدیران و صاحبان صنایع می‌بایست حتما اطلاعات خود را به روز نگه داشته و مطابق با آخرین متدهای ارائه شده در آن صنعت حرکت نمایند. صنعت بسته بندی هم قطعا از این قاعده مستثنی نیست و امروزه به عنوان یکی از روش‌های جذب مشتری و افزایش فروش به حساب می‌آید.

بسته بندی کارتنی محصولات و نکات مهم در طراحی یک عنصر اساسی در فروش محصول شما به شمار می آید. امروزه با توجه به رشد و ایجاد تحول در فرهنگ مصرف، استفاده از مواد بسته بندی شده جایگاه ویژه ای در میان مردم پیدا کرده است. گاهی ما نقش بسته بندی محصول را دست کم می گیریم، این در حالی است که بسته بندی محصول حاوی پیام و ناگفته ها و معرفی ماهیت و شخصیت کالاست و در واقع این بسته بندی کالا است که ما را ترغیب به خرید محصول می کند.

به کار گیری یک بسته بندی کارتنی صحیح و درست و عاقلانه موفقیت و شکست یک محصول را رقم می زند. امروزه استفاده از پوشش های گوناگون و متنوع برای بسته بندی کارتنی به صورت یک صنعت عظیم درآمده که در حال پیشرفت و توسعه است. وظیفه اصلی بسته بندی کارتنی حفاظت از محصول در برابر سرما، گرما، له شدگی، فاسد شدن و ضامن کیفیت محصول است. همچنین بسته بندی کالا ارتباط بین ماده درون بسته و خریدار می باشد. امروزه مقوله بسته بندی کارتنی از یک تکنولوژی محض به ترکیبی از هنر و علم تبدیل شده است.

مزایای بسته بندی های کارتنی و مقوایی

هر تولید کننده ای در زمینه های متفاوتی که فعالیت دارد، خواستار این است که محصولاتش سالم و با همان کیفیت در مرحله به دست مصرف کنندگان برسند ، از این رو لزوم بسته بندی بیش از پیش حس میشود.پک ها و بسته بندی های کارتنی و مقوایی با توجه به مزیت هایی که دارند می توانند هرگونه محصول با هر نوع ابعادی را پشتیبانی کنند و سالم به مقصد برسانند.هدف اصلی بسته بندی حفاظت و نگهداری از محتویات درونی کالا است به گونه ای که هر محصولی می بایست درون بسته بندی مناسب بدون هیچ گونه آسیب یا خسارتی وارد بازار مقصد شود.
بسته بندی های کارتنی و مقوایی با وزن سبکی که دارند می توانند محصولاتی را با وزن های متفاوت و ابعاد مختلف درون خود جای دهند که این امر باعث سریع تر شدن حمل و نقل می شود ، در کنار چنین ویژگی هایی با امتیاز خوب چاپ می توانند انواع و اقسام محصولات را پوشش داده و زیبایی و جذابیت را به آن ها هدیه کنند.این بسته بندی ها یه دلیل آنکه از جنس کاغذ هستند بهترین گزینه برای بسته بندی به حساب می آیند زیرا که تجزیه پذیری شان بالا است و سریع تر از هر نوع پک دیگری وارد چرخه بازیافت شده و به محیط زیست آسیب نمی رسانند.

امروزه صنعت چاپ بر بسته بندی کارتنی بسیار تاثیرگذار بوده است. زیرا نیاز است تا بسته بندی محصول طوری باشد تا مشتری در نگاه اول، همان ابتدا جذب آن شود. به طور مثال باید نام محصول هنگام چیدن محصولات در قفسه‌های فروشگاه‌ها مشخص و در معرض دید باشد. همین مورد فرصتی را برای صاحبان کسب وکار و چاپ فراهم نموده تا بر روی بسته‌های کارتنی محصولات مانور بیشتری دهند.

خرید اینترنتی به عنوان یک جهت‌گیری جدید امروز در تمامی صنایع مطرح است و بر تمامی جنبه‌های تجاری تاثیرات بسیار زیادی داشته است. حال در این میان برای صاحبان صنایع تجاری فرصتی فراهم می‌شود تا حتی در بسته بندی محصولاتشان هم تغییراتی را ایجاد کنند. این تغییر در طراحی محصولاتی که به صورت حضوری و یا محصولاتی که به صورت غیر حضوری خریداری می‌شوند می‌‌تواند متفاوت باشد.

موضوعی که در این زمینه مطرح می‌شود نحوه طراحی بسته‌بندی محصولات اینترنتی می‌باشد. در واقع باید توجه داشت که در این حوزه بسته‌بندی محصول تنها ظرفی برای حمل آن نیست؛ بلکه قالبی است برای شناساندن محصول به مشتریان. هنگامی که مشتری در نگاه اول بسته‌بندی آن محصول را مشاهده میکند، تصویری تمام عیار ازشرکت مذکور در ذهن مشتری نقش می‌بندد که می‌تواند بر رفتار خرید وی بسیارموثر باشد

امروزه جعبه های لمینتی مدرن و زیبایی را برای انواع محصولات مخصوصا کالاهای صادراتی مشاهده میکنید. این نوع جعبه ها با طراحی های منحصر به فرد و شفافی که بر رویشان درج میباشد از نظر جلوه و شکل ظاهری بسیار در نظر مشتریان داخلی و خارجی زیبا می آیند که همین امر جذابیت در بازاریابی و فروش بی تاثیر نیست.

طراح مورد نظر با شناخت صحیح از بازار هدف و آنالیز مردمان و فرهنگ آن کشور دست به طراحی میزند. پس این جعبه های لمینتی دارای استانداردهای جهانی بوده و گزینه ی خوبی برای نماد کشورمان به دیگر کشورها میباشد.

برجسته ترین مزیت های کارتن سازی در فروش محصولات

بسته بندی محصولات به وسیله کارتن، علاوه بر حفظ سلامت کالا مزایای بیشمار دیگری هم دارد. برای شرح درست مزیت های استفاده از کارتن در فروش محصولات، بهتر است آن را دسته بندی کنیم تا بهتر بررسی شود:

کاربرد تبلیغاتی کارتن

جعبه های کارتونی و جعبه مقوایی دارای شکل هندسی و ظاهر شکیلی هستند که در ذهن خریدارن هنگام خرید اثر مثبتی می گذارد. همچنین از آن جا که می توان روی این جعبه های مقوایی و… چاپ تصاویر به عنوان تبلیغات نیز انجام داد، بسیار عالی است. زیرا چاپ تبلیغات مخصوص محصول نیز مشتری را به محصول جذب می کند.

مقاومت و انعطاف بالای کارتن

جعبه ها در کارتن سازی طوری ساخته می شوند که در برابر فشار، ضربه و پارگی مقاوم باشند. اما با تمام این اوصاف بخاطر به کارگیری افزودنی های مناسب بسیار کم وزن نیز هستند. کارتن ها بسیار منعطف هستند و بدین جهت می توان آن را به اشکال مختلف درآورد. کارتن ها همچنین در برابر سرما و گرما عایق هستند و از محصولات محافظت می کنند.

مزیت کارتن از نظر حفظ محیط زیست

در صنعت کارتن سازی نیز، مانند سایر صنایع مراقبت از محیط زیست به عنوان یک اصل مهم رعایت می شود. جعبه مقوایی و کارتنی زمانی که دور ریخته شود جزو زباله های خشک بوده و قابل بازیافت است. یعنی می توان آن را مجدداً برای تهیه جعبه مقوایی به کار برد. اما چناچه بازیافت هم نشده و در زباله باقی بمانند، تجزیه شده به طبیعت باز می گردند.

صرفه اقتصادی استفاده از کارتن

هزینه و قیمت برای هر سفارش دهنده ای فاکتوری مهم به شمار می رود. در جعبه سازی تلاش شده تا جعبه های مختلف با قیمت بسیار پایین تولید شود. و به همین علت هزینه حمل و نقل آن ها نیز بسیار ارزان خواهد بود. اگر قرار باشد محصولات بازیافت شده و دوباره تبدیل به جعبه شوند، هم هزینه کمی برای تغییر شکل آن ها نیاز است تا به راحتی به شکلی جدید در بیایند.

مدیر سایت
ارسال دیدگاه